Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/653
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
أحمـد زايـد
-
dc.date.accessioned
2015-10-01T11:31:19Z
-
dc.date.available
2015-10-01T11:31:19Z
-
dc.date.issued
2007-03-25
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/653
-
dc.description.abstract
الملخص
لم يشترط قانون العلامات التجارية الأردني، صراحة، استعمال العلامة التجارية المشهورة داخل الأردن، للاعتداد بها، ولحمايتها في النصوص القانونية التي عالجت العلامة المشهورة، وهي المواد: (2، 8/12، 26/1/ب). ولذلك يهدف هذا البحث إلى محاولة حسم هذا الأمر، بالوقوف على مدى اشتراط استعمال العلامة التجارية المشهورة داخل الأردن لأغراض حمايتها في قانون العلامات التجارية الأردني، وفي ضوء قرارات محكمة العدل العليا. ولتحقيق هذا الهدف، قسمت الدراسة إلى مبحثين، تناولنا في المبحث الأول موقف قانون العلامات التجارية الأردني من هذه المسألة، ثم تطرقنا إلى موقف محكمة العدل العليا بهذا الخصوص في المبحث الثاني.
Abstract
The Jordanian Trademarks Law did not stipulate explicitly the condition of using the well-know tradmark in Jordan for the pupose of its recognition and protection in articles (2, 8/12, 26/1/B) which dealt with such a trademark. Therefore, this paper aims to find out whether it is a precondition to use a well-Known trademark in jordan to deserv the legal protection in the Jordanian Law and the decisions of the High Court of Justic. To achieve such aim, this paper was divided into two chapters, the first one pointed out the situation of this issue in the Joranian Trademarks Law while the second chapter dealt with the High Court of Justic decisions.
en_US
dc.title
مدى تطابق التزامات البائع في عقد البيع مع التزامات المظهر في الورقة التجارية