DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/529
Title: The Effect of Internet Chat on Developing English Language Students’ Productive Skills
Authors: Ali Farhan Abuseileek *
Ayman Kanan **
Keywords: Internet chat;
visual chat;
audio chat;
productive skills
الدردشة المرئية، .
، الدردشة المسموعة،
مهارات الكلام والكتابة
الدردشة عبر الانترنت
Issue Date: 13-Feb-2013
Abstract: ملخص هدفت هذه الدراسة الى استقصاء اثرالدردشة عبر الانترنت في تطويرالمهارات الانتاجية في اللغة الانجليزية لدى الطلبة. تم تدريس المجموعة التجريبية الاولى بطريقة الدردشة عبر الانترنت، بينما تم تدريس المجموعة الثالثة الضابطة باستخدام الطريقة التقليدية. كشفت الدراسة عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة الضابطة والمجموعة التجريبية لصالح المجموعة التجريبية تعزى لطريقة التدريس عبرالانترنت وفروق ذات دلالة إحصائية بين أسلوب التدريس المستخدم (المرئي, المسموع) لصالح الاسلوب المرئي. كانت طريقة التواصل من خلال الحاسوب فعالة في تطويرمهارة المحادثة اكثرمن مهارة الكتابة. الكلمات المفتاحية: الدردشة عبر الانترنت، الدردشة المسموعة، الدردشة المرئية، مهارات الكلام والكتابة. Abstract This study explored the effect of audio visual chat on foreign language students’ performance in the productive skills. Two experimental groups were taught using the computer-based method and the control group was taught using the traditional method. The findings of the study showed that there were significant differences in the mean scores between the control and the experimental groups in favor of the experimental group. Furthermore, the findings revealed that there was a significant effect in the mean scores between visual and audio technique, in favor of the visual technique. Audio visual chat was helpful in developing the speaking skill better than the writing skill. Keywords: Internet chat; audio chat; visual chat; productive skills
URI: http://hdl.handle.net/123456789/529
Appears in Collections:مجلد 19 العدد 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19210.doc1.3 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.