DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/516
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد أمين" حامد القضاة-
dc.contributor.authorعبد الفتاح صالح خليفات-
dc.date.accessioned2015-09-21T08:49:54Z-
dc.date.available2015-09-21T08:49:54Z-
dc.date.issued2013-02-13-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/516-
dc.description.abstractملخص هدفت الدراسة إلى تقصي درجة رضا طلبة جامعة مؤتة عن الخدمات الجامعية، ولتحقيق ذلك تم إعداد استبانة وزعت على عينة من (449) طالباً وطالبة في الفصل الدراسي الثاني من العام الجامعي 2011-2012. وللإجابة عن أسئلة الدراسة تم حساب المتوسطات الحسابية والانحرافات المعيارية وتحليل التباين الثلاثي المتعدد. وأظهرت الدراسة درجة رضا متوسطة للطلبة على أداة الدراسة ومجالاتها، وكشفت النتائج عن فروق ذات دلالة إحصائية في درجة رضا الطلبة عن الخدمات الجامعية في جامعة مؤتة على مجال الخدمات المكتبية تعزى لمتغير الكلية ولصالح الكليات الإنسانية، ولتفاعل الكلية مع المعدل التراكمي لصالح الكليات الإنسانية عند ذوي المعدل التراكمي ممتاز وجيد جداً، ولصالح الكليات العلمية عند ذوي المعدل التراكمي مقبول. وظهرت فروق ذات دلالة إحصائية على الأداة ككل تعزى لتفاعل الكلية مع المعدل التراكمي لصالح طلبة الكليات الإنسانية ممن ممتاز، ولصالح طلبة الكليات العلمية ممن معدلهم جيد ومقبول. ولم تظهر الدراسة فروقاً ذات دلالة إحصائية تعزى لمتغير الجنس. الكلمات المفتاحية: جامعة مؤتة، طلبة الجامعة، رضا الطلبة. الخدمات الجامعية. Abstract The Degree of Satisfaction of Mutah University Students of the University Services as Perceived by the Students Themselves This study aimed at finding out the degree of satisfaction of Mutah University students of the university services as perceived by the services themselves. achieve the purpose of this study a questionnaire was prepared distributed on the study sample that consisted 449 students at the second semester for the academic year 2011/2012. Means, standard deviations, and analysis of variance (3Way ANOVA) were computed to answer the study questions. The study showed that the degree of students' satisfaction came with moderate level on all the fields of the study tool. The results showed statistical differences at the degree of students satisfaction for the university services at Mutah University on the field of library services according to college variable in favor of colleges of humanities, and to the interaction of the college with the cumulative average in favor of colleges of humanities at the members of the study sample with the cumulative average is excellent and very good, in favor of colleges of science at the members of the study sample with an acceptable cumulative average. Also the results showed statistical differences on the study tool as a whole according to interaction of the college with the cumulative average in favor of colleges of humanities for members of the study sample from colleges of humanities whose average score is excellent, and in favor of colleges of science whose average score is good and acceptable. There were no statistical differences according to gender variable. Key Words: Mutah University, University Students, Students Satisfaction, University Services.en_US
dc.subjectMutah University,en_US
dc.subjectUniversity Students,en_US
dc.subjectStudents Satisfaction,en_US
dc.subjectUniversity Services.en_US
dc.subjectالخدمات الجامعيةen_US
dc.subjectجامعة مؤتة،en_US
dc.subject، رضا الطلبة.en_US
dc.subjectطلبة الجامعةen_US
dc.titleدرجة رضا طلبة جامعة مؤتة عن الخدمات الجامعية من وجهة نظرهمen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:مجلد 19 العدد 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1918.doc563.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.