Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/515
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
ناصر الخوالدة*
-
dc.contributor.author
إيمان "محمد رضا" التميمي
-
dc.date.accessioned
2015-09-21T08:47:30Z
-
dc.date.available
2015-09-21T08:47:30Z
-
dc.date.issued
2013-02-13
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/515
-
dc.description.abstract
ملخص
هدفت هذه الدراسة إلى تقويم جودة كتب الثقافة الإسلامية للمرحلة الثانوية في ضوء معايير الجودة الشاملة المعتمدة من وزارة التربية والتعليم في الأردن. تكون مجتمع الدراسة وعينتها من جميع كتب الثقافة الإسلامية للمرحلة الثانوية بمستوياته الثلاثة للصفوف الأول والثاني الثانوي الشامل. استخدمت الدراسة قائمة تحليل اشتملت على سبعة مجالات و49 فقرة تم التحقق من صدقها وثباتها بالطرق المعهودة.
وكان من ابرز نتائج هذه الدراسة: احتل مجال المعايير الفنية للكتاب المرتبة الأولى بين المجالات في الكتابين، بينما احتل مجال معايير الأنشطة التعليمية المرتبة الأخيرة. كما أن درجة تطبيق هذه المعايير في الكتابين جاءت بدرجة كبيرة ومتوسطة.
الكلمات الدالة: معايير الجودة الشاملة، تقويم، الثقافة الإسلامية، المرحلة الثانوية.
Abstract
This study aimed at evaluating the quality of books of Islamic culture in the secondary stage in the light of the total quality standards approved by the Ministry of Education in Jordan. The study population and appointed from all the books of Islamic culture at the secondary levels is three rows of the first and second secondary destruction. The study used a list of analysis included the seven areas and 49 paragraph has been verified sincerity and persistence of the usual ways.
One of the most prominent results of this study occupied the field of technical standards for the book came first among the domains in the books, while his field of standards of educational activities ranked last. The degree of application of these standards in the two books were significant and medium.
Key Words: Total quality standards, Evaluation, Islamic culture , secondary stage.
en_US
dc.subject
Islamic culture ,
en_US
dc.subject
secondary stage.
en_US
dc.subject
Total quality standards,
en_US
dc.subject
Evaluation,
en_US
dc.title
تقويم كتابي الثقافة الإسلامية للمرحلة الثانوية في ضوء معايير الجودة الشاملة