Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/474
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
د. محمد محمود الدومي
-
dc.date.accessioned
2015-05-04T13:47:37Z
-
dc.date.available
2015-05-04T13:47:37Z
-
dc.date.issued
2012-02-08
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/474
-
dc.description.abstract
نهجت مدرسة المنار منهجاً في التعامل مع القصة القرآنیة یقوم على التأویل والتخییل،
وذهب أتباعها إلى أن القصص القرآني جاء للعظة والاعتبار فقط ولم یأت لبیان حقائق التاریخ ،
وبین الباحث منهجهم من خلال تناول نماذج من كتبهم، مؤكداً أن القرآن الكریم الوثیقة الصادقة
الخالدة الوحیدة التي یطمئن إلیها ویوثق بمصداقیتها، وأن القصة القرآنیة حق في مضمونها
وأشخاصها وأحداثها، سیقت لتحقق أغراض القرآن بصورة فنیة مبدعة ومؤثرة.
Abstract
AL Manar School’s approach in dealing with the story of the Qur'an is based on the
interpretation and imagination, and claims that stories of the Qur'an came to preaching
but not for reflecting history. The researcher discusses their approach by addressing
models of their books to point out that the Quran is an eternal sincere document, which
is trusted with high credibility. The researcher also explicates that the Quranic stories
are accurate in their content, their subjects, and narrative of events in a creative and
influenced manner.