DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorد. محمد محمود الدومي-
dc.date.accessioned2015-05-04T13:47:37Z-
dc.date.available2015-05-04T13:47:37Z-
dc.date.issued2012-02-08-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/474-
dc.description.abstractنهجت مدرسة المنار منهجاً في التعامل مع القصة القرآنیة یقوم على التأویل والتخییل، وذهب أتباعها إلى أن القصص القرآني جاء للعظة والاعتبار فقط ولم یأت لبیان حقائق التاریخ ، وبین الباحث منهجهم من خلال تناول نماذج من كتبهم، مؤكداً أن القرآن الكریم الوثیقة الصادقة الخالدة الوحیدة التي یطمئن إلیها ویوثق بمصداقیتها، وأن القصة القرآنیة حق في مضمونها وأشخاصها وأحداثها، سیقت لتحقق أغراض القرآن بصورة فنیة مبدعة ومؤثرة. Abstract AL Manar School’s approach in dealing with the story of the Qur'an is based on the interpretation and imagination, and claims that stories of the Qur'an came to preaching but not for reflecting history. The researcher discusses their approach by addressing models of their books to point out that the Quran is an eternal sincere document, which is trusted with high credibility. The researcher also explicates that the Quranic stories are accurate in their content, their subjects, and narrative of events in a creative and influenced manner.en_US
dc.titleالقصة القرانية في تصور مدرسة المنارen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:المجلد 10 العدد 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11 القصة القرآنية في تصورمدرسة المنار الدومي.pdf372.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.