DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/441
Title: التعليم المحوسب وعلاقته بالاجازة في القراءات القرانية
Authors: أ.د محمد خالد منصور
Issue Date: 17-Aug-2011
Abstract: الحاضر، ووسائل التقنیة المتعددة، بوسائطها المتعددة، وقد بین البحث معنى الإجازات في عصرنا الحاضر، وعرف معنى التقنیة، ومجالاتها في الاستخدام في القراءات والتجوید، وخصص الحدیث عن مجالات استخدام التقنیة في الإجازة العلمیة في القراءات والتجوید، ببیان حكم استخدام التقنیة في الإجازة العلمیة عن طریق وسائل التواصل الحدیث كالمقارىء الإلكترونیة. وعمد البحث للتعمق في الضوابط الشرعیة المتعلقة بأركان الإقراء الشیخ والطالب، والضوابط الأخرى المتعلقة بالوسیلة المستخدمة في ذلك؛ لوضع نظریة متكاملة في تحقیق منح الإجازة عن طریق التقنیة، على أن الموضوع هو محل رد وأخذ ویحتاج إلى نقاش موسع للوصول لضوابط أخرى، وختم البحث باستخدام التقنیة في منح الإجازة بأنواعها سواء الإقراء . ك الشخصي، أو الإقراء المنظم عن طریق مؤسسة تعلیمیة، ووضع الضوابط لذل Abstract The research aims to explain the meaning of leave scientific readings, in our time, and through the use of information technology, technical means, multiple investigative means multiple, and between research the meaning of holidays in our time, and knew the meaning of technology, and areas in use in the readings and recitation, and allocated Talk about the use of technology in the areas of science degree in reading and intonation, made the rule of the use of technology in scientific leave by means of modern communication electronic Kalmgar'i. The deliberately search appears in Shariah on the Elements of Aliqra Sheikh and the student, and other controls on the media of being used in it; to develop a complete theory in achieving the grant of leave by technology, that the subject is replaced Re-taking and requires extensive discussion to reach the controls again, sealing the search by using technical In the granting of leave of all kinds, whether through Aliqra Profile, or by Aliqra organized by an educational institution, and to develop controls for it.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/441
Appears in Collections:المجلد 10 العدد 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_14_ محمد منصور التعليم المحوسب.pdf314.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.