DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمنير عوض-
dc.date.accessioned2015-04-16T12:51:47Z-
dc.date.available2015-04-16T12:51:47Z-
dc.date.issued2014-11-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/327-
dc.description.abstractملخص هدفت الدراسة إلى الكشف عن واقع مراكز مصادر التعلم في محافظات غزة وسبل الارتفاع بها من وجهة نظر معلم التكنولوجيا، ولتحقيق ذلك استخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي، وقد تكونت عينة الدراسة من (69) معلماً ومعلمة، ولتحقيق أهداف الدراسة، تم إعداد استبانتين صممتا خصيصاً لأغراض الدراسة، الاستبانة الأولى اهتمت بالكشف عن واقع استخدام المواد والأجهزة والمستحدثات التكنولوجية التعليمة في مراكز مصادر التعلم، والاستبانة الثانية اهتمت بالكشف عن واقع توافر المواد والأجهزة والمستحدثات التكنولوجية التعليمة في مراكز مصادر التعلم، وقد توصلت الدراسة إلى النتائج الآتية : أن درجة توافر المواد والأجهزة التعليمية والمستحدثات التكنولوجية على مستوى الأداة ككل كانت متوسطة ، فقد حصلت على متوسط حسابي (1.53) وانحراف معياري (.29) أن درجة استخدام المواد والأجهزة التعليمية والمستحدثات التكنولوجية على مستوى الأداة ككل كانت متوسظة ، فقد حصلت متوسط حسابي (1.65) وانحراف معياري (39) الكلمات الدالة: مراكز مصادر التعلم، تكنلوجيا التعليم ، الارتقاء بالتعلم ، معلم التكنولوجيا. Abstract The Reality of Learning Resources Centers in Gaza Governorates & Ways of Improving Them as Perceived by the Technology Teacher The study aims to detect the reality of centers of learning resources in Gaza governorates and ways of improving them as perceived by the technology teacher. To achieve this objective, the researcher used the analytical descriptive approach. The study sample consists of (69) male and female teachers. Taking into consideration the objectives and purposes of the study, two questionnaires were specifically prepared and designed; the first one is concerned with investigating the reality of using the materials, apparatus, and technological innovations in learning resources centers, whereas the second one is concerned with unraveling the reality of the availability of materials, apparatus and technological innovations inside these centers. The study has reached the following results: a) The degree of availability of educational materials and apparatus on the tool level as a whole got an arithmetic mean of (1.59) and a standard deviation of (1.33) which is a moderate availability degree ratio. b) The degree of using educational material, apparatus, and technological innovations on the tool level as a whole got an arithmetic mean of (1.65) and a standard deviation of (0.39) which is a moderate usage degree ratio. Keywords:,en_US
dc.subjectLearning Resources Centersen_US
dc.subjectTechnology Teacheren_US
dc.subjectWays of Improvingen_US
dc.subjectمراكز مصادر التعلمen_US
dc.subjectتكنلوجيا التعليمen_US
dc.subjectمعلم التكنولوجياen_US
dc.subjectالارتقاء بالتعلمen_US
dc.titleواقع مراكز مصادر التعلم في محافظات غزة وسبل الارتقاء بها من وجهة نظر معلم التكنولوجياen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:المجلد 20 العدد الاول - ب

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.doc531.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.