DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorريم الزعبــي-
dc.date.accessioned2015-04-16T11:25:39Z-
dc.date.available2015-04-16T11:25:39Z-
dc.date.issued2013-07-14-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/288-
dc.description.abstractملخص سعت هذه الدراسة إلى تعرف درجة التزام المعلمات المتعاونات بأخلاقيات مهنة التعليم من وجهة نظر الطالبات المتدربات في جامعة آل البيت. ولتحقيق هدف الدراسة بنيت استبانة وزعت على عينة الدراسة المكونة من ((113 طالبة متدربة. أشارت نتائج الدراسة إلى أن درجة التزام المعلمات المتعاونات بأخلاقيات مهنة التعليم في مجالات الدراسة الستة كانت عالية. وأشارت النتائج أيضا إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية في درجة التزام المعلمات المتعاونات بأخلاقيات مهنة التعليم، تعزى لمتغير الخبرة العملية في مجالين هما: مجال أخلاقيات المعلمة المتعاونة تجاه زميلاتها في العمل، وتجاه أولياء الأمور والمجتمع المحلي، وكانت لصالح ذوات الخبرة العملية التي تزيد عن عشر سنوات. وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في درجة التزام المعلمة المتعاونة بأخلاقيات مهنة التعليم بحسب متغير المستوى الأكاديمي. Abstract The study aimed at investigating the degree of commitment of the female cooperating teachers to teaching profession's ethics from the perspectives of the female trainee students at Al al-Bayt University. A questionnaire was built and distributed to (113) female students. The statistical treatments of the data showed the following results: There was a high commitment of the cooperating teachers to teaching profession's ethics in all six domains. There were statistically significant differences in the cooperative teachers' commitment to teaching ethics in two domains: profession's colleagues, and parents & community, in favor of a long practical experience. There were no statistically significant differences, attributed to the academic level.en_US
dc.subjectدرجة الالتزامen_US
dc.subjectأخلاقيات مهنة التعليمen_US
dc.subjectالمعلمة المتعاونةen_US
dc.subjectالطالبة المتدربةen_US
dc.subjectDegree of commitmenten_US
dc.subjectTeaching ethicsen_US
dc.subjectCooperating teachersen_US
dc.subjectTrainee studentsen_US
dc.titleدرجة التزام المعلمات المتعاونات بأخلاقيات مهنة التعليم من وجهة نظر الطالبات المتدربات في جامعة آل البيت.en_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:مجلد 19 العدد 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.doc538 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.