Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/2426
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
عبد المجيد, أبو سعيد محمد
-
dc.date.accessioned
2024-08-05T10:46:46Z
-
dc.date.available
2024-08-05T10:46:46Z
-
dc.date.issued
2008-11-04
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/2426
-
dc.description.abstract
يسعى هذا البحث إلى دراسة مناهج التعليم الديني وإبراز أهم تحدياتها في الوقت الحاضر. فالتعليم الديني جزء مهم
حياتنا، بدأ مع بداية الوحي وازدهر وتطور في عهد الخلافة الإسلامية حتى نهاية الخلافة العباسية، ثم بدأ يضعف بعد
انقسام المجتمع الإسلامي إلى دويلات، وبعد دخول المستعمر الذي سيطرت ثقافته على المجتمعات الإسلامية. وحتى يحقق
البحث أهدافه كان لزاماً تقسيمه إلى مقدمة وستة مباحث وخاتمة، والله ولي التوفيق.
Abstract
This study aims to examine the religious education curricula and to highlight the most important
challenges at the present time. Religious education is an important part in our lives, starting with the
beginning of revelation and flourished and developed in the era of Islamic Caliphate until the end of the Abbasid Caliphate, and then began to weaken after the division of the Muslim community into small, and after the colonial power which has dominated the culture on Islamic societies. And research in order to achieve its objectives had to be divided into an introduction and six sections and a conclusion.