DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/2426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد المجيد, أبو سعيد محمد-
dc.date.accessioned2024-08-05T10:46:46Z-
dc.date.available2024-08-05T10:46:46Z-
dc.date.issued2008-11-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2426-
dc.description.abstractيسعى هذا البحث إلى دراسة مناهج التعليم الديني وإبراز أهم تحدياتها في الوقت الحاضر. فالتعليم الديني جزء مهم حياتنا، بدأ مع بداية الوحي وازدهر وتطور في عهد الخلافة الإسلامية حتى نهاية الخلافة العباسية، ثم بدأ يضعف بعد انقسام المجتمع الإسلامي إلى دويلات، وبعد دخول المستعمر الذي سيطرت ثقافته على المجتمعات الإسلامية. وحتى يحقق البحث أهدافه كان لزاماً تقسيمه إلى مقدمة وستة مباحث وخاتمة، والله ولي التوفيق. Abstract This study aims to examine the religious education curricula and to highlight the most important challenges at the present time. Religious education is an important part in our lives, starting with the beginning of revelation and flourished and developed in the era of Islamic Caliphate until the end of the Abbasid Caliphate, and then began to weaken after the division of the Muslim community into small, and after the colonial power which has dominated the culture on Islamic societies. And research in order to achieve its objectives had to be divided into an introduction and six sections and a conclusion.en_US
dc.subject-en_US
dc.titleالتجديد في مناهج التعليم الديني في عصر العولمةen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:مجلد 6 عدد 4 لسنة 2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf330.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.