ملخص
هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر سلوك معلم التربية الرياضية على سلوك الطلاب في مراحل الدراسة الإلزامية، واستخدم الباحث المنهج الوصفي/المسحي لمناسبته لطبيعة الدراسة؛ إذ كانت عينة الدراسة خمسين مديراً ومديرةً في لواء قصبة المفرق كمشرفين مقيُمين لمعلم التربية الرياضية من خلال اداة الدراسة (الاستبانة) واستخدم الباحث نظام (Spss) الإحصائي للوصول إلى النتائج وخلصت الدراسة إلى وجود أثر ذي دلالة إحصائية عند مستوى ≤ 0,05 للمحور الاجتماعي ولا وجود لأثر ذي دلالة احصائية عند مستوى ≤ 0,05 لباقي المحاور.
كلمات مفتاحية: سلوك المعلم-سلوك الطالب-معلم التربية الرياضية.
Abstract
The study aimed to investigate the impact of physical education teachers' behavior on students' at the compulsory stage. The researcher used the descriptive survey method since it suits the nature of the study. The sample of the study consisted of fifty school principals (Males & Females) in Directorate of Education- Mafraq District as they are evaluating supervisors of the physical education teachers through suing the tool of the study (questionnaire). The researcher used (Spss) to reach to the results. The results of the study revealed that there is a statistically significant difference at the level of (≥ 0.05) on the social domain, but no statistically significant difference at (≥ 0.05) on the other domains.
Keywords: Teacher's Behavior - Student's Behavior - Physical Education Teacher.