DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/2070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأسامة العاني-
dc.contributor.authorمحمود الشويات-
dc.contributor.authorعبد الحفيظ العودة-
dc.date.accessioned2021-03-17T21:57:13Z-
dc.date.available2021-03-17T21:57:13Z-
dc.date.issued2019-12-15-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2070-
dc.description.abstractملخص الأهداف الرئيسة للبحث هي: توضيح مفهوم الاستهلاك في النظم الاقتصادية وإيضاح محددات الاستهلاك في الإسلام من جانب الوجود ومن جانب العدم وشرح تأثير المحددات على وظيفة الاستهلاك. سيعتمد البحث في منهجيته على المنهج الاستقرائي والاستنباطي بقدر الحاجة إلى الإشارة إلى التعميمات المتعلقة بالنهج الأول أو استنباط الأحكام المتعلقة بالنهج الثاني. Determinants of Consumption in Islam in the Light of Maqasid Sharia Abstract The main aims of the research are: clarifying the concept of consumption in economic systems; Identifying the determinants of consumption in Islam by the side of nothingness and existence, and by the side of nothingness (Wal-Addam); Explain the impact of the determinants on the consumption function. The research will depend on a methodology, on the inductive and deductive approach as much as the need to indicate the circulars regarding the first approach or to devise judgments concerning the second approach.en_US
dc.subject-en_US
dc.titleمحددات الاستهلاك في الإسلام في ضوء مقاصد الشريعةen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:المجلد 17، عدد 1 لسنة 2021



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.