DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/2014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمنذر العتوم-
dc.date.accessioned2020-10-26T09:32:17Z-
dc.date.available2020-10-26T09:32:17Z-
dc.date.issued2019-06-16-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2014-
dc.description.abstractملخص هدفت الدراسة الحالية التعرف على الصعوبات التي تواجه طلبة التربية الفنية في جامعة اليرموك أثناء التدريب الميداني، وتكونت عينة الدراسة من (34) طالباً وطالبة في الفصل الدراسي الثاني للعام الجامعي 2015/2016م، استخدم المنهج الوصفي، والاستبانة كأداة لها، تكونت من (42) فقرة موزعة على ستة مجالات، وبعد جمع البيانات وجدولتها وتحليلها توصلت إلى أن مستوى الصعوبات كانت عالية، كما أظهرت النتائج عدم وجود فرق ذات دلالة إحصائية بين المتوسطات الحسابية للصعوبات تعزى لمتغير الجنس، في حين كشفت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المتوسطات الحسابية للصعوبات تعزى للمعدل التراكمي ولصالح الطلبة الذين معدلهم التراكمي مقبول. الكلمات المفتاحية: التربية الفنية، التدريب الميداني، الطالب المعلم. Abstract The current study aimed at identifying the difficulties facing Art Education students in Yarmouk University during field training. The study's sample consisted of (34) male and female students in the second semester for the academic year 2015/2016. Descriptive approach and questionnaire were used as a tool. The questionnaire consisted of (42) paragraphs distributed on six fields. After collecting, scheduling and analyzing data, they concluded that the level of difficulties was high. Nevertheless, the results revealed no statistically significant differences among the medians of difficulties due to the variable of gender. The results also revealed the existence of statistically significant differences among the medians of difficulties due to the accumulative rate and for the benefit of the students whose accumulative rate ranked as accepted. Keywords: Art Education, Field Training, Teacher student.en_US
dc.subjectالكلمات المفتاحية: التربية الفنية، التدريب الميداني، الطالب المعلم.en_US
dc.titleالصعوبات الــتي تواجه طلبة التربية الفنية في جامعة اليرموك أثناء التدريب الميدانيen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:مج26، عدد 2 لسنة 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
(16) منذر العتوم الصعوبات التي تواجه طلبة.pdf873.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.