DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | نداء زقزوق | - |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T10:05:01Z | - |
dc.date.available | 2020-08-17T10:05:01Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-10 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1977 | - |
dc.description.abstract | ملخص
يتناول هذا البحث الملامح الإعلاميّة في سورة العصر؛ وذلك بما تضمّنته آيات هذه السورة من ركائز تؤثّر بصورةٍ فاعلةٍ في عملية الإعلام والتواصل، إن تم تفعيل هذه الركائز في العملية الإعلاميّة، وقد جاء البحث في مبحثين، تحدّث المبحث الأول عن التعريف بمفردات البحث، وخُصّ المبحث الثاني ببيان أثر كلٍّ من الإيمان، والعمل الصالح، والتواصي بالحقّ، والتواصي بالصبر في التواصل والإعلام، وخلص البحث إلى جملةٍ من النتائج من أبرزها: أنّ آيات سورة العصر منهجٌ يضمن إعلامًا وتواصلًا ناجحًا إن تمّ التزامه، وينشئ مجتمعاً سليماً.
الكلمات الدّالة: سورة العصر، إعلام، تواصل، الخسر.
Abstract
This research discusses the media tools featured in Surat Al-Asr, and how it can be utilized to achieve effective communication through the application of Ethical standards. The verses incorporate the four pillars that can help humans overcome the state of loss, which is vital to be practice on the social level, public level, as well as professional level. The research includes two topics: the first provides a definition of the research terms, and the second elaborates on the impact of fait and good deed, recommending patience and truthfulness in the case of media interaction.
The research concluded a number of results, most notably the approach presented by Surat Al-Asr. The approach found to be an effective tool for successful communication and for societal well-being. | en_US |
dc.subject | الكلمات الدّالة: سورة العصر، إعلام، تواصل، الخسر. | en_US |
dc.title | الملامح الإعلامية في سورة العصر - دراسة استقرائية تحليلية- | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | مج16، عدد 2 لسنة 2020
|