Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/171
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
د. أحلام محمود علي مطالقة
-
dc.date.accessioned
2015-04-08T11:20:14Z
-
dc.date.available
2015-04-08T11:20:14Z
-
dc.date.issued
2008-02-11
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/171
-
dc.description.abstract
الملخص
يتناول هذا البحث المسائل المتعلقة بمفهوم المصلحة وضوابطها وخصائصها وأنواعها، وما يتعلق بالجوانب التربوية التي يمكن استخلاصها من المصالح المرسلة، إضافة إلى بعض المحاذير المتعلقة بفقه العمل بالمصالح. وقد خلص البحث إلى جملة من الجوانب التربوية التي يمكن توظيفها في المنهاج التربوي والواقع، ليكون ذلك سبيلاً للنهوض بالأمة، وبما يحقق المصالح والمقاصد المعتبرة شرعاً.
Abstract
This essay discusses the issues related to the conception of the Public Interests. Its characteristics rules, kinds and the Educational Dimensions could be concluded from the Unspecified Public Interests, in addition to certain negative forethoughts related to the functioning of the Public Interests. The researcher has arrived at a group of Educational Dimensions that could be employed in the Educational reality and curriculum.