DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنسرين ماجد دحيلة-
dc.contributor.authorميساء منير ملحم-
dc.date.accessioned2018-12-23T10:24:15Z-
dc.date.available2018-12-23T10:24:15Z-
dc.date.issued2017-12-19-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1675-
dc.description.abstractملخص هدفت الدراسة إلى بيان دور المصارف الإسلامية في استثمار أموال الوقف، بما يعود بالنفع على المصارف الإسلامية والجهة الموقوف عليها من جهات البر المتعددة، وتوصلت الدراسة إلى إمكانية قيام المصارف الإسلامية بهذا الدور سواء باستثمارها بشكل مباشر، أو بالإفادة من العديد من صيغ التمويل والاستثمار المنضبطة بضوابط الشريعة الإسلامية، والودائع الاستثمارية، أو الصكوك الإسلامية، ومن خلال نشر الوعي والثقافة الوقفية بين أفراد المجتمع بمستوى انتشار المصارف الإسلامية. الكلمات المفتاحية: الوقف، الاستثمار، المصارف الإسلامية. Abstract This study aimed to indicate the role of Islamic banks in the investment of the available endowment (Waqf) funds under the Islamic financial system in order to maximize benefits for all the parties involved. The study proved that Islamic banks can reach the ultimate goals by employing several investment tools that are approved by Sharia laws. Islamic banks can invest the endowment (waqf) funds directly, or through paid to those who invested. The investing process must deploy the approved tools within the Islamic financial system through Islamic financing or investment deposits, or Islamic bonds (sukuk) ;and thus spread awareness and culture Waqf among members of society at the level of the dispersion of Islamic banks.en_US
dc.subjectالكلمات المفتاحية: الوقف، الاستثمار، المصارف الإسلاميةen_US
dc.titleمساهمة المصارف الإسلامية في استثمار الأموال الوقفية تقدير اقتصادي إسلاميen_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:المجلد 14، عدد 4 لسنة 2018



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.