DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorالطاهر عفيف-
dc.date.accessioned2018-06-28T08:50:50Z-
dc.date.available2018-06-28T08:50:50Z-
dc.date.issued2017-12-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1560-
dc.description.abstractالملخص هذا البحث يبحث في الآليات المنهجية العامة التي وظفها أبو يعقوب السكاكي (626هـ) في كتابه: "مفتاح العلوم"، وقد ‏تصدى كثير من الباحثين لدراسة الكتاب، بيد أنهم ركزوا على القسم الثالث منه، مهملين بذلك القسمين الأولين، واللذين تحدث ‏فيهما عن الصرف والنحو، من هناء جاءت هذه الدراسة لاستجلاء الآليات المنهجية العامة التي وظفها السكاكي في مفتاحه باعتباره ‏بنية متماسكة، لأن الاكتفاء بجزء دون بقية الأجزاء يفضي إلى نتائج جزئية قد لا تنسجم مع ما هدف إليه السكاكي من تأليف ‏كتابه.‏ Abstract This research looks for the general pedagogy that Abu Yaakoub Assokaki (626) used in his book: ‎Mifttah Aleulum. Howover; there is a group of researchers who opposed the study of that book since they ‎focus on the third chapter(class) ignoring the second and the first class, which dealt about grammar and ‎vocabulary. From this point comes the study of the general pedagogy to reveal what Abu yakoub assokaki ‎used in his book which is considered as a solid structure because the study of one part instead of the ‎whole book does not serve the aim of Abu yakoob Assokaki.‎en_US
dc.titleالـبنـاء المنهجي الـعـام لكتاب مفتاح العلوم لأبي يعقوب السكاكي (626هــ)‏.en_US
dc.typeOtheren_US
Appears in Collections:المجلد(24)، العدد(2)، 2018م

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7 الطاهر عفيف.doc308 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.