Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/1560
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
الطاهر عفيف
-
dc.date.accessioned
2018-06-28T08:50:50Z
-
dc.date.available
2018-06-28T08:50:50Z
-
dc.date.issued
2017-12-10
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/1560
-
dc.description.abstract
الملخص
هذا البحث يبحث في الآليات المنهجية العامة التي وظفها أبو يعقوب السكاكي (626هـ) في كتابه: "مفتاح العلوم"، وقد تصدى كثير من الباحثين لدراسة الكتاب، بيد أنهم ركزوا على القسم الثالث منه، مهملين بذلك القسمين الأولين، واللذين تحدث فيهما عن الصرف والنحو، من هناء جاءت هذه الدراسة لاستجلاء الآليات المنهجية العامة التي وظفها السكاكي في مفتاحه باعتباره بنية متماسكة، لأن الاكتفاء بجزء دون بقية الأجزاء يفضي إلى نتائج جزئية قد لا تنسجم مع ما هدف إليه السكاكي من تأليف كتابه.
Abstract
This research looks for the general pedagogy that Abu Yaakoub Assokaki (626) used in his book: Mifttah Aleulum. Howover; there is a group of researchers who opposed the study of that book since they focus on the third chapter(class) ignoring the second and the first class, which dealt about grammar and vocabulary. From this point comes the study of the general pedagogy to reveal what Abu yakoub assokaki used in his book which is considered as a solid structure because the study of one part instead of the whole book does not serve the aim of Abu yakoob Assokaki.
en_US
dc.title
الـبنـاء المنهجي الـعـام لكتاب مفتاح العلوم لأبي يعقوب السكاكي (626هــ).