Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/1524
Title:
Effectiveness of Using Criteria Sheet on Learning some Track and Field Events for Students of the Faculty of Physical Education at Yarmouk University
Keywords: Reciprocal Style, Criteria Sheet, Traditional Style, Long Jump, Triple Jump, and High Jump, Track and Field Events. الكلمات المفتاحية: الاسلوب التبادلي، الورقة المعيارية، الاسلوب التقليدي، فعالية الوثب الطويل، الوثب الثلاثي، والوثب العالي، فعاليات العاب القوى.
Issue Date:
16-Apr-2017
Abstract:
This experimental study aimed at identifying the effect of using reciprocal style (criteria sheet) on learning events performance of long jump, triple jump, and high jump for the students of track and field course. The study sample consisted of (30) male students of track and field course in the Faculty of Physical education, at Yarmouk University, during the second semester of the academic year 2014-2015. The study sample was selected by the purposeful method, and students were distributed over two equal groups. The first was the control group (taught by the traditional style), and the second was the experimental group (taught by the criteria sheet).Skill tests were conducted to measure the level of the students' performance, in the pre/posttests. The study concluded that, there are statistically significant differences for the effect of the use of criteria sheet, in learning the performance of certain events of, long jump, triple jump, and high jump. The researcher recommends the necessity of the use of criteria sheet, on learning certain performance events of the long jump, triple jump, and high jump.
Keywords: Reciprocal Style, Criteria Sheet, Traditional Style, Long Jump, Triple Jump, and High Jump, Track and Field Events.
الملخص
هدفت الدراسة التعرف الى تأثير استخدام الاسلوب التبادلي (ورقة المعايير)، في تعلم أداء مهارة الوثب الطويل، الوثب الثلاثي والوثب العالي لطلبة مساق العاب قوى، وتكونت عينة الدراسة من (30) طالباً من الذكور المسجلين لمساق العاب القوى في كلية التربية الرياضية في جامعة اليرموك في الفصل الدراسي الثاني للعام الدراسي (2014-2015م)، وتم اختيار عينة الدراسة بالطريقة العمدية، وتم استخدام المنهج التجريبي اذ قسمت العينة إلى مجموعتين متساويتين العدد الأولى ضابطة تدرس بالطريقة التقليدية والثانية تدرس باستخدام الاسلوب التبادلي (الورقة المعيارية) وبلغ عدد العينة في كل مجموعة (15) طالب، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية لتأثير استخدام الاسلوب التبادلي (الورقة المعيارية) في تعلم أداء بعض فعاليات الوثب الطويل، الوثب الثلاثي، والوثب العالي، وتوصلت ايضا الى ضرورة استخدام الاسلوب التبادلي (الورقة المعيارية) في تعلم بعض أداء الفعاليات الوثب الطويل، الوثب الثلاثي والوثب العالي.
الكلمات المفتاحية: الاسلوب التبادلي، الورقة المعيارية، الاسلوب التقليدي، فعالية الوثب الطويل، الوثب الثلاثي، والوثب العالي، فعاليات العاب القوى.