DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1524
Title: Effectiveness of Using Criteria Sheet on Learning some Track ‎and Field Events for Students of the Faculty of Physical ‎Education at Yarmouk University
Authors: Ismail Khasab ‎
Keywords: Keywords: Reciprocal Style, Criteria Sheet, Traditional Style, Long Jump, Triple Jump, and High Jump, ‎Track and Field Events.‎
الكلمات المفتاحية: الاسلوب التبادلي، الورقة المعيارية، الاسلوب التقليدي، فعالية الوثب الطويل، الوثب الثلاثي، والوثب ‏العالي، فعاليات العاب القوى.‏
Issue Date: 16-Apr-2017
Abstract: This experimental study aimed at identifying the effect of using reciprocal style (criteria sheet) on learning ‎events performance of long jump, triple jump, and high jump for the students of track and field course. The study ‎sample consisted of (30) male students of track and field course in the Faculty of Physical education, at Yarmouk ‎University, during the second semester of the academic year 2014-2015. The study sample was selected by the ‎purposeful method, and students were distributed over two equal groups. The first was the control group (taught by ‎the traditional style), and the second was the experimental group (taught by the criteria sheet).Skill tests were ‎conducted to measure the level of the students' performance, in the pre/posttests. The study concluded that, there ‎are statistically significant differences for the effect of the use of criteria sheet, in learning the performance of certain ‎events of, long jump, triple jump, and high jump. The researcher recommends the necessity of the use of criteria ‎sheet, on learning certain performance events of the long jump, triple jump, and high jump.‎ Keywords: Reciprocal Style, Criteria Sheet, Traditional Style, Long Jump, Triple Jump, and High Jump, ‎Track and Field Events.‎ الملخص هدفت الدراسة التعرف الى تأثير استخدام الاسلوب التبادلي (ورقة المعايير)، في تعلم أداء مهارة الوثب الطويل، الوثب ‏الثلاثي والوثب العالي لطلبة مساق العاب قوى، وتكونت عينة الدراسة من (30) طالباً من الذكور المسجلين لمساق العاب القوى ‏في كلية التربية الرياضية في جامعة اليرموك في الفصل الدراسي الثاني للعام الدراسي (2014-2015م)، وتم اختيار عينة ‏الدراسة بالطريقة العمدية، وتم استخدام المنهج التجريبي اذ قسمت العينة إلى مجموعتين متساويتين العدد الأولى ضابطة تدرس ‏بالطريقة التقليدية والثانية تدرس باستخدام الاسلوب التبادلي (الورقة المعيارية) وبلغ عدد العينة في كل مجموعة (15) طالب، ‏وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية لتأثير استخدام الاسلوب التبادلي (الورقة المعيارية) في تعلم أداء ‏بعض فعاليات الوثب الطويل، الوثب الثلاثي، والوثب العالي، وتوصلت ايضا الى ضرورة استخدام الاسلوب التبادلي (الورقة ‏المعيارية) في تعلم بعض أداء الفعاليات الوثب الطويل، الوثب الثلاثي والوثب العالي.‏ الكلمات المفتاحية: الاسلوب التبادلي، الورقة المعيارية، الاسلوب التقليدي، فعالية الوثب الطويل، الوثب الثلاثي، والوثب ‏العالي، فعاليات العاب القوى.‏
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1524
Appears in Collections:المجلد(24)، العدد(1)، 2018م

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30.pdf545.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.