DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1451
Title: Difficulties of Teaching Writing Facing Sixth Grade ‎Students as‏ ‏Perceived by English Teachers in Basic ‎Schools ‎ in Al-Mafraq District/Jordan
Authors: Abeer Shedefat
Issue Date: 5-Dec-2016
Abstract: Abstract The study aimed at identifying difficulties of teaching writing facing sixth grade students as perceived by ‎English teachers in basic schools in Al-Mafraq district/Jordan. The sample of the study consisted of (368) teachers. ‎To collect the data, a questionnaire of (30) items divided into three domains for difficulties in teaching writing was ‎prepared. Validity and reliability were ensured by Cronbach Alpha Coefficient to be (0.87). To analyze the study data, ‎means , standard deviations and t-test were used. The results of the study showed that the difficulties in teaching ‎writing facing ‎‏)‏‎6th‏(‏‎ grade students related to teachers then curriculum as perceived by English teachers. The study ‎indicated that there were statistical significant differences among means responses due to gender. The study also, ‎indicated that there were no statistical significant differences among means responses due to teachers' experience. ‎Several recommendations were suggested regarding to the results of study.‎ الملخص هدفت هذه الدراسة إلى التعرف إلى صعوبات تدريس الكتابة التي تواجه طلاب الصف السادس الأساسي من وجهة نظر ‏معلمي ومعلمات اللغة الإنجليزية في المدارس الأساسية في قصبة المفرق. تكونت عينة الدراسة من (368) معلماً ومعلمة، ولجمع ‏المعلومات تم تطوير استبانة لصعوبات تدريس الكتابة تكونت من (30) فقرة موزعة على ثلاثة مجالات، وتم التأكد من صدق ‏الأداة، كما استخرج لها معامل الثبات باستخدام معادلة كرونباخ ألفا وبلغ (‏‎,87‎‏)، ولتحليل بيانات الدراسة تم استخراج المتوسطات ‏الحسابية والانحرافات المعيارية واختبار (ت). وقد توصلت الدراسة إلى أن الصعوبات في تدريس الكتابة في اللغة الإنجليزية التي ‏تواجه طلاب الصف السادس الأساسي تتعلق بالمعلمين وثم بالمنهاج من وجهة نظر المعلمين، وقد أظهرت نتائج الدراسة وجود ‏فروق بين متوسطات إجابات أفراد عينة الدراسة تعزى لمتغير الجنس، كما لا يوجد وجود فروق بين متوسطات إجابات أفراد عينة ‏الدراسة تعزى لمتغير الخبرة. وقد خلصت الدراسة إلى عدد من التوصيات في ضوء النتائج.‏
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1451
Appears in Collections:المجلد(23)، العدد(3)، 2017م

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26.pdf694.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.