Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/1445
Title:
مدى معرفـة معلمي الـتربية الـرياضيـة المشاركــين بجـائــزة الملك عبد الله الثاني للياقــة الـبدنيــة بمتطلبات الجـودة الشاملــــة من وجهــة نظـــر مـديريهم.
الكلمات المفتاحية : معلمي التربية الرياضية، اللياقة البدنية، الجودة الشاملة. Key words: Physical education teachers, physical fitness, total quality.
Issue Date:
26-Feb-2017
Abstract:
الملخص
هدفت الدراسة الى التعرف على مدى معرفة معلمي التربية الرياضية المشاركين بجائزة الملك عبدالله الثاني للياقة البدنية بمتطلبات الجودة الشاملة من وجهة نظر مديريهم، واستخدم الباحث الاستبانة كوسيلة لجمع البيانات، بحيث تكون من خمسة مجالات وهي: ( القيادة، التخطيط الاستراتيجي، التدريب والتطوير المستمر، تكنولوجيا المعلومات والاهتمام بالطالب)، وتكون مجتمع الدراسة من مدارس محافظة العاصمة عمان المشاركين في برنامج الجائزة، بحيث بلغ عدد العينة (276) مدرسة، ولقد توصلت الدراسة إلى أن معرفة معلمي التربية الرياضية المشاركين بجائزة الملك عبدالله الثاني للياقة البدنية جاء بدرجة متوسطة، فيما عدا مجال القيادة الذي جاء بدرجة كبيرة.
الكلمات المفتاحية : معلمي التربية الرياضية، اللياقة البدنية، الجودة الشاملة.
Abstract
The study aims to identify the extent of knowledge of sports teachers participating in King Abdulla award for Physical Fitness about comprehensive quality requirements from the view of their directors. A questionnaire is the means used by the researcher in collecting data about five domains (Leadership, Strategic Planning, Training and Progressing Development, Information Technology, Caring for Students). The study population consisted of the schools of Amman governorate participating in the Award Program- (276) schools. The results of the study showed that the knowledge of sports' teachers participating in King Abdulla award for Physical Fitness is moderate except leadership domain which has marked a high degree.
Key words: Physical education teachers, physical fitness, total quality.