DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | فريد خزاعلة, هلا الشوا | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-29T14:19:37Z | - |
dc.date.available | 2017-11-29T14:19:37Z | - |
dc.date.issued | 2015-08-22 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1202 | - |
dc.description.abstract | الملخص
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على درجة توافر معايير الجودة الشاملة في كتاب اللغة الإنجليزية للصف السادس الاساسي. وتألفت عينة الدراسة من (100) معلم ومعلمة تم اختيارها بطريقة عشوائية، وتم توزيع استبانة تحتوي على خمس محاور وكل محور يحتوي على عدد من المعايير، وتوصلت الدراسة إلى النتائج الاتية، ان النسبة المئوية العامة لتحقيق معايير الجودة في كتاب اللغة الإنجليزية لكتاب الصف السادس الأساسي كانت (82%) وهي نسبة عالية، كما اظهرت الدراسة ان أكثر الابعاد حظا الاول والثاني والرابع والخامس حيث وجد ان المعايير تتوافر فيها بنسبة (82% إلى 88%)، بينما لوحظ ان البعد الثالث قد حصل على نسبة (61%) وهي نسبة منخفضة.
كلمات مفتاحية :(الجودة، كتاب اللغة الإنجليزية).
Abstract
This study aimed at identifying the availability of comprehensive quality standards in English Language Book for the primary sixth-grade. The study sample consisted of 100 teachers who were selected randomly and a questionnaire containing five axes and each axis contains a number of standards was distributed .The study found that the overall percentage to achieve quality standards in the book of English Language for the basic Sixth Grade was 82 %, which is a high percentage. The Study Showed that more dimensional fortunate is the first. Second, fourth and fifth he found that the percentage of available standards were (82 % To 88%), While it was noted that the third dimension received 61% which is low.
Key words: (Quality, English Language Book). | en_US |
dc.subject | كلمات مفتاحية :(الجودة، كتاب اللغة الإنجليزية). Key words: (Quality, English Language Book). | en_US |
dc.title | درجة توافر معايير الجودة الشاملة لكتاب اللغة الإنجليزية للصف السادس الأساسي من وجهة نظرمعلميه. | en_US |
dc.type | Other | en_US |
Appears in Collections: | المجلد(22)، العدد(2)، 2016م
|