Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/100
Full metadata record
DC Field
Value
Language
dc.contributor.author
نايل ممدوح أبو زيد
-
dc.date.accessioned
2015-04-08T09:02:40Z
-
dc.date.available
2015-04-08T09:02:40Z
-
dc.date.issued
2006-08-06
-
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/123456789/100
-
dc.description.abstract
الملخص
تعالج هذه الدراسة أزمة التعليم والبحث العلمي المعاصر في العالم الإسلامي حيث بينت أبعاد هذه الأزمة، وأسبابها التربوية، والاقتصادية، والاجتماعية والسياسية، وأوضحت المخاطر المترتبة على انفصال التعليم والبحث العلمي عن الدين، وبينت فلسفة التعليم والبحث العلمي من منظور إسلامي وغربي، وذلك من باب مقارنة الظلمات بالنور والظل بالحرور.
Abstract
This study accounts for the crisis of education and current scientific research in the Islamic World. It explicates the dimensions of this crisis, its educational , economic, social and political causes. It also clarifies the dangers that result from separating education and scientific research from religion. Finally, the study explains the philosophy of education and scientific research from both Islamic and Western perspectives pointing out the advantages and disadvantages of both.
en_US
dc.title
أزمة التعليم والبحث العلمي المعاصر أبعادها، وأسبابها، وسبل علاجها في الكتاب والسنة تاريخ النشر