DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1445
Title: مدى معرفـة معلمي الـتربية الـرياضيـة المشاركــين ‏ بجـائــزة الملك عبد الله الثاني للياقــة الـبدنيــة ‏ بمتطلبات الجـودة الشاملــــة من وجهــة نظـــر مـديريهم.
Authors: ياسين علي المحارمــة
Keywords: الكلمات المفتاحية : معلمي التربية الرياضية، اللياقة البدنية، الجودة الشاملة.‏
Key words: Physical education teachers, physical fitness, total quality.‎
Issue Date: 26-Feb-2017
Abstract: الملخص هدفت الدراسة الى التعرف على مدى معرفة معلمي التربية الرياضية المشاركين بجائزة الملك عبدالله الثاني للياقة البدنية ‏بمتطلبات الجودة الشاملة من وجهة نظر مديريهم، واستخدم الباحث الاستبانة كوسيلة لجمع البيانات،‎ ‎بحيث تكون من خمسة ‏مجالات وهي:‏‎ ‎‏(‏‎ ‎القيادة، التخطيط الاستراتيجي، التدريب والتطوير المستمر، تكنولوجيا المعلومات والاهتمام بالطالب)، وتكون ‏مجتمع الدراسة من مدارس محافظة العاصمة عمان المشاركين في برنامج الجائزة، بحيث بلغ عدد العينة (276) مدرسة، ولقد ‏توصلت الدراسة إلى أن معرفة معلمي التربية الرياضية المشاركين بجائزة الملك عبدالله الثاني للياقة البدنية جاء بدرجة متوسطة، ‏فيما عدا مجال القيادة الذي جاء بدرجة كبيرة.‏ الكلمات المفتاحية : معلمي التربية الرياضية، اللياقة البدنية، الجودة الشاملة.‏ Abstract The study aims to identify the extent of knowledge of sports teachers participating in King Abdulla ‎award for Physical Fitness about comprehensive quality requirements from the view of their directors. A ‎questionnaire is the means used by the researcher in collecting data about five domains (Leadership, ‎Strategic Planning, Training and Progressing Development, Information Technology, Caring for Students). ‎The study population consisted of the schools of Amman governorate participating in the Award Program- ‎‎(276) schools. The results of the study showed that the knowledge of sports' teachers participating in King ‎Abdulla award for Physical Fitness is moderate except leadership domain which has marked a high ‎degree.‎ Key words: Physical education teachers, physical fitness, total quality.‎
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1445
Appears in Collections:المجلد(23)، العدد(3)، 2017م

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15 ياسين علي محارمة.doc354 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.