DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1417
Title: تقويم واقع برنامج التدريب الميداني من وجهة نظر طلبة كلية علوم ‏ الرياضة في جامعة مؤتة
Authors: جمال ربابعة, عمار الضمور
Keywords: الكلمات مفتاحيه: تقويم، برنامج التدريب الميداني.‏
Key words: Evaluating, Field Training Program. ‎
Issue Date: 13-Jan-2016
Abstract: المُلخّص هدفت هذه الدراسة التعرف إلى تقويم واقع برنامج التدريب الميداني، من وجهة نظر طلبة ‏كلية علوم الرياضة في جامعة مؤتة، وفقاً لمتغيرات: (النوع الاجتماعي، والمعدل التراكمي، والسنة ‏الدراسية)، وقد تمّ استخدام المنهج الوصفي بصورته المسحية، وتكونت عينة الدراسة من (113) ‏طالباً وطالبة تمّ اختيارهم بالطريقة القصدية، وأظهرت نتائج الدراسة أنَّ تقويم واقع برنامج التدريب ‏الميداني من وجهة نظر طلبة كلية علوم الرياضة في جامعة مؤتة جاء بدرجة فوق المتوسط وباتجاه ‏إيجابي، وكذلك أظهرت عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في تقويم واقع برنامج التدريب ‏الميداني تعزى لمتغيرات الدراسة :(النوع الاجتماعي، والمعدل التراكمي، والمستوى الدراسي). وفي ‏ضوء هذه النتائج، توصي الدراسة بزيادة عدد أيام التطبيق لبرنامج التدريب الميداني في المدارس ‏المتعاونة ولمدة أربعة أيام (متصلة)، وكذلك زيادة الاهتمام بالأمور المتعلقة بالإمكانات.‏ الكلمات مفتاحيه: تقويم، برنامج التدريب الميداني.‏ Abstract This study aims to identify the evaluation of the reality of the field training ‎program from the perspective of the students of the sports sciences faculty at Mu'tah ‎university according to the variables of (gender, accumulative average, academic level). ‎The researcher used the descriptive approach with its survey image.‎ The study sample consisted of 113 male and female students who were chosen in ‎the intentional method.‎ The study results revealed that evaluating the reality of the field training program ‎from the perspective of the students of the sports sciences faculty at Mu'tah university ‎was above average in a positive direction. There are no statistically differences in ‎evaluating the reality of the field training program attributed to the variables of (gender, ‎accumulative average, academic level). In the light of the study results, the study ‎recommends increasing the number of application days for the field training program in ‎the cooperative schools to become 4 subsequent days; as well as paying more attention ‎to the issue of capabilities.‎ Key words: Evaluating, Field Training Program. ‎
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1417
Appears in Collections:المجلد(22)، العدد(4/د)، 2016م

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
عمار الضمور وجمال ربابعة.pdf6.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.