DSpace

  Al al-Bayt
University

        AABU-Dspace

        Dspace Home
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1202
Title: درجة توافر معايير الجودة الشاملة لكتاب اللغة الإنجليزية للصف السادس الأساسي من وجهة نظرمعلميه.
Authors: فريد خزاعلة, هلا الشوا
Keywords: كلمات مفتاحية‎ :‎‏(الجودة، كتاب اللغة الإنجليزية).‏ Key words: (Quality, English Language Book).‎
Issue Date: 22-Aug-2015
Abstract: الملخص هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على درجة توافر معايير الجودة الشاملة في كتاب اللغة الإنجليزية للصف السادس ‏الاساسي. وتألفت عينة الدراسة من (100) معلم ومعلمة تم اختيارها بطريقة عشوائية، وتم توزيع استبانة تحتوي على خمس ‏محاور وكل محور يحتوي على عدد من المعايير، وتوصلت الدراسة إلى النتائج الاتية، ان النسبة المئوية العامة لتحقيق معايير ‏الجودة في كتاب اللغة الإنجليزية لكتاب الصف السادس الأساسي كانت (82%) وهي نسبة عالية، كما اظهرت الدراسة ان أكثر ‏الابعاد حظا الاول والثاني والرابع والخامس حيث وجد ان المعايير تتوافر فيها بنسبة (82% إلى 88%)، بينما لوحظ ان البعد ‏الثالث قد حصل على نسبة (61%) وهي نسبة منخفضة.‏ كلمات مفتاحية‎ :‎‏(الجودة، كتاب اللغة الإنجليزية).‏ Abstract This study aimed at identifying the availability of comprehensive quality standards in English Language Book ‎for the primary sixth-grade. The study sample consisted of 100 teachers who were selected randomly and a ‎questionnaire containing five axes and each axis contains a number of standards was distributed .The study found ‎that the overall percentage to achieve quality standards in the book of English Language for the basic Sixth Grade ‎was 82 %, which is a high percentage. The Study Showed that more dimensional fortunate is the first. Second, fourth ‎and fifth he found that the percentage of available standards were (82 % To 88%), While it was noted that the third ‎dimension received 61% which is low.‎ Key words: (Quality, English Language Book).‎
URI: http://hdl.handle.net/123456789/1202
Appears in Collections:المجلد(22)، العدد(2)، 2016م

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1.doc358.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.